9 Aralık 2014 Salı

Bebeklerde Kabızlık Sorunsalı ( EN ÇOK BANA SORULANLAR 3 )



İlk 3 ay her şey normaldi. Bebeğimin dışkılamasında bir sorun yoktu. Çevreden çok duyuyordum. "Bebeğim kabız oldu,3 gündür-5 gündür dışarı çıkmıyor" diyenleri ama ben yaşamam gibi geliyordu bu sorunu. Çünkü anne sütü alıyordu sadece ve ben yediklerime,içtiklerime çok dikkat ediyordum. Ne kadar dikkat etsem de biz de 4. ayımızda maalesef bu durumu yaşadık. 2 gün sürdü ilk başta çok önemsemedim sonra 3 gün sürünce tedirgin oldum bir sonra ki sefer 5 gün sürdü. Bu aralarda tabii ben sağdan soldan duyduklarımı yapıyorum. Kulak çubuğunu zeytinyağına batırıp poposunu hafifçe uyarıyorum ve de emziğini zeytinyağına batırıyorum. 2 günde bir 3 günde bir öyle çıkartıyorum Ayağına özel yağlarla masajlar yaptım ama o pek fayda etmedi. Bacaklarını sürekli karnına doğru bastırıp çekiyorum. Canı acıyacak diye fitil kullanmaktan korkuyordum, zeytinyağıyla çözerim hep sanıyordum ama 5 gün sürünce en son doktora gittim. Bir daha asla 3 günden daha fazla beklemememi söyledi ve gliserinli bir fitil olan Kansuk'u verdi bana. Korkmayın bir zararı yok rahatça kullanın,dışarı çıkmaması daha büyük sorun olur dedi. Ben de fitili küçülterek,incelterek yarısını kullandım yine zeytinyağına batırarak. İlk başlarda 3 günde bir böyle dışarı çıkıyordu. Sonra nolduysa kendiliğinden düzeldi. Ya da soya sütü mucizesi. O sıralarda soya sütünün anne sütünün kalitesini arttırdığını ve bebeğin zekasının gelişmesine yol açtığını okumuştum bir yerde. Ben ne zaman her gün soya sütü tüketmeye başladım onun bağırsakları çalışmaya başladı. Tesadüf mü bilemiyorum. Bir daha bu sorunu yaşamadık taa ki ek besinlere geçinceye kadar 6 aydan sonra ilk ek besinlere geçişte kısa bir dönem daha bu durumu yaşadık ama yine 1-2 kere fitil kullandıktan sonra kendiliğinden çözüldü. Ve artık gayet sağlıklı çalışıyor minik bağırsaklar ;)

Bebeğimde kabızlık sorununu çözerken işe yarayanlar;

*Zeytinyağı
*Gliserin Kansuk Fitil
*Soya sütü









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder