9 Aralık 2014 Salı

BİR BAŞKADIR BABA ÖZENİ

Hamileliğimin son ayları bebeğime hazırlık yaparak geçti hep. En sevdiğim hazırlık aşaması da o minnak kıyafetleri yıkayıp,ütüleyip,katlayıp dolabını hazırlamaktı. Sürekli hayal kuruyordum; "Karnımdan çıkınca bunları mı giyecek, ayyyy bu minicik şeylerin içi dolacak mı?" Hatta abartıp tulumunu kucağımda bebek tutuyormuş gibi tutuyordum nasıl duruyor kucağımda diye bakıyordum aynada bir de :) Çok keyifliydi hala da keyifli onun mis kokulu çamaşırlarını yıkayıp ütülemekten zevk alıyorum.
Her anne gibi ben de bebeğimin çamaşırlarını anti alerjik deterjan ve yumuşatıcılarla yıkıyorum. Bebeklerin cildi oldukça narin, yararlı mikroorganizmaların oluşturduğu cilt florası onlarda henüz olmadığı için vücudunu zararlı etkilerden koruyamıyor ve de bebeklerin cildi bizlerin ciltlerine göre 3 kat daha fazla emici olduğu için kimyasallara ve mikroplara karşı daha hassaslar. Bunun bilincinde bir anne olarak gereken özeni gösteriyorum. 
Bir gün yine çamaşırları yıkadım,mis oldular. Genelde makinenin kurutma kısmını kullanıyorum kuruturken ama o gün açmayı unutmuşum. Tam asacaktım çamaşırları NiL'i emzirme vaktim geldi ben de Cenk'ten rica ettim. Çamaşırları kaloriferlerin üstüne koymasını istedim. O da halletti diye düşünüyorum ben de NiL'le ilgilenmeye devam ettim,oyun oynadık, mamasını yedirdim,uyuttum falan. Ardından ben de uyudum. Ertesi sabah kalktık bir de ne göreyim. Çamaşırlar evet kaloriferlerde ama nasıl??? Kaloriferlerin üstü dolmuş, yer kalmamış, artan çamaşırları da hani hiç bez girmeyen tozlu kalorifer peteklerinin araları vardır ya oralara sıkıştırmış. Hem de dibine kadar sıkıştırmış. Ya benim elim girmiyor oralara sen nasıl sokuşturdun onları oraya be adam? O tozlu petek araları benim kızımın çamaşırlarıyla dolu. Bir de yukarıdan aşağıya kadar dizmiş onları. Onları görünce beynimden vurulmuşa döndüm. "İnanmıyorum sanaaaa, nasıl yaparsın bunu? Nasıl, nasıl, nasıl?" Bir yandan bağırıyorum bir yandan incik cincik aralara sıkıştırdığı çamaşırları çıkartmaya çalışıyorum. Cenk gayet sakin "Napim yer kalmamıştı?" dedi "Yer kalmadıysa çamaşır askısına asabilirdin,ben onun çamaşırlarını antialerjik deterjanlarla yıkıyorum senin yaptığın işe bak" dedim. "Abartıyorsun bence, çıkart onları bir çırp,silkele birşeyi kalmaz" dedi bana. O böyle konuştukça ben sinirleniyordum. Bu sırada hala aralarda burgu yapılarak sıkıştırılmış çamaşırları kurtarmaya  çalışıyorum. Bir yandan bağrınmaya devam ediyorum. Kucağında NiL'le yanıma geldi beni susturmak için ve bana gayet sakin bir şekilde "Bağrınma,çocuk etkileniyor" dedi ve beni can evimden vurdu.Sustum mecburen. O düşünceli baba oluyor birden ve ben düşüncesiz anne. Hani sözün bittiği yer var ya ha işte tam da orası burası. Söyleyecek bir şey bulamıyorum bazen ben bu adama, öyle bakakalıyorum,şaşkınlıkla ve hayretle izlemeye devam ediyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder