18 Kasım 2014 Salı

NASIL 24 KİLO ALDIM?!

Gelelim hamileliğimde en merak edilen konuya;nasıl 24 kilo aldım? :) Valla onu tam olarak ben de hala anlamış değilim ve aklımın ucuna gelmezdi böyle olacağı. Her yeni hamile kalmış kadın gibi ben de "10 kilo alırım en fazla 15" dedim. 15 kilo almak bile ütopik geliyordu bana. "50 kiloyum oha 65 mi olacağım, olmam" diyordum 74 kilo ile ortalıkta yuvarlanıyordum en son :)
İlk başlarda herşey çok iyi gidiyordu çok düzgün besleniyordum peynirim,yumurtam,etim,sütüm mık mık herşey söylenildiği gibi sağlıklı ve ölçülüydü. ZaZ'la zaten hergün yürüyüş yapıyordum en az 1 saat. 5 aylıkken 5 kilo aldığımı hatırlıyorum. Son 4 ayda 19 kilo almak  ne demek? Evet yemek yerken biraz ölçüyü kaçırmış olabilirim ama 24 kilo alacak kadar değildi valla üstelik hamileliğimin 8. ayına kadar ZaZ'la hergün nonstop yürüdüm. Yine bütün suç Cenk'in bence. Gece yarısı hamile insana "acıktım ben sana da makinada tost basayım mı?" denir mi? Hamile insanın evine cipsler,çikolatalar doldurulur mu? Sağolsun gelen giden de eli boş gelmedi.Ne getirdilerse ucundan azcık yediğimi zannediyordum.Son ayda artık ben amaaaaaan aldım alacağımı daha ne kadar kilo alabilirim ki son 1 ayda deyip sabahları penguen gibi koşar adım pastaneye gidip poğaça,simit alıp kallavi kahvaltılar ettim. Hergün çikolatalar tatlılar yemeye başladım. (muhtemelen bu yüzden kızım çok tatlı oldu)
Bir de şöyle bir durum var hep katkı maddeli şeyler yemem hamileliğimde çok dikkatli beslenirim ben derdim, hayatımda içmediğim kadar cola içtim,bildiğin cola aşeriyordum,tutamıyordum kendimi. İlk 5 ay kadar sağlıklı düzgün beslendiysem son 4 ay o kadar gereksiz şeyler yedim içtim,canım sürekli pis şeyler çekiyordu. Evet çok kilo aldığımın farkındaydım ama hamileydim göbek mi,bebek mi belli değildi. 
Hamileliğim boyunca hayatımda almadığım iltifatları aldım "hamilelik bir insana bu kadar mı yakışır,hep böyle kal,çok güzel oldun" Hergün ultra iltifatlar alıyordum. Sonra birden 8. ayda kesildi iltifatlar.Hani benim" amaaaan daha ne kadar kilo alabilirim ki boşver yiyeyim bari" dediğim dönem. Dedim noluyor o kadar çok mu kilo aldım,gittim soyundum geçtim aynanın karşına bir de ne göreyiiiiiiim; diz kapaklarım yok! Evet çok ciddiyim yoklardı şişmanlıktan o çıkıntı kaybolmuş diz kapaklarım içeri gömülmüştü. Oysa ki Cenk'le ilk tanıştığımda bana ettiği ilk iltifat "çok güzel diz kapakların var" idi. (evet çok saçma ama aynen böyle demişti) Neyse artık çok geçti yapacak birşey yoktu kendimi üzüp bebeğimi strese sokmanın bir anlamı yoktu,çikolata yiyip mutluluk hormonu salgılamıydım hatta :) ve aynen böyle devam ettim.
Artık koltuktan yardımsız kalkamıyordum birinin beni çekerek kaldırması gerekiyordu,arabadan yardımsız inemiyordum direksiyondaki kişinin beni dışarı doğru ittirmesi gerekiyordu, gece çiş nöbetlerine kendim kalkamıyordum Cenk'i dürtüyordum Cenk beni yataktan itiyordu ben yuvarlanarak anca kalkıp çişe gidebiliyordum. Çok ciddiyim hiç abartmıyorum bunların hepsi gerçek. Benim annem tombiktir ama kadın benim yanımda cücük gibi kalıyordu ben maması gibi duruyordum onun.Allahtan canım kocam da çok kilo almıştı, tek tesellim oydu.Yürüyüş yapmaya çalışıyordum ama nefesim yetmiyordu adımlarım küçülmüştü. Ben hareketsiz kaldıkça yediklerim çoğaldıkça, kilolarım artıyordu.
Tam 40 hafta sürdü hamileliğim ve son haftalar gerçekten çok zordu. Hareket etme özgürlüğümü geri istiyordum artık. Kendi başına hareket etmeyi,eğilip kalkmayı,yürümeyi,nefes almayı özlemiştim.
Doğurunca birden zayıflayacağımı düşünüyordum hep. Öyle demişlerdi bana ama doğumda gider hepsi demişlerdi. Hastaneye tebriğe gelenlerin odaya girip beni gördükleri zaman yüzlerinde ki o şok ifadeyi unutamıyorum.Bir çoğu çaktırmamaya çalışıyordu bazıları da "e hani doğurmadın mı sen içinde bir tane daha kalmış olmasın sakın" tarzında şakalar yapıyordu.Doğuma 74 kilo ile girdim 2 gün hastanede kaldıktan sonra eve geldim ve hemen tartıya çıktım hala 74 kiloyum. Nasıl yani içimden bebeğin kilosu bile çıkmamıştı 3.300 gram bebek doğurdum ben ya deyip lohusa depresyonuna girmedim ama çok ciddi kilo depresyonuna girdim. Ve ben artık hamile değil şişman bir kadındım!Saksı değilim ben şişmanım,en çok bana soracaksınız!

(not :Hamileliğimden fotoğraflar ekledim ama yine de son halimi eklemeye elim varmadı,yüreğim dayanmadı.O fotoğrafı nasıl zayıfladığımı yazdığım yazıma ekleyebilirim görmeye tahammül edebilirsem)





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder