23 Kasım 2014 Pazar

DOĞUMA DEĞİL PARTİYE GİDİYORUZ KOPMAYA

Doğum yaklaşıyor, hazır mıyız? Son hazırlıklar tamamlansıııın! Doğum çantalarımız hazır mı? Hazır tabii ki de, hiç son ana bırakır mıyım? Neme lazım erken doğum falan olur.Sanırım 7. ayda hazırdı.  Bu yüzden Cenk'in diline düştüm zaten "Hamile olduğunu öğrendin, ertesi günü çantalar hazırdı" diyor. Pek sever kendisi mübalağayı.Bir de "İki valizi neyle doldurdun allah aşkına tatile mi gidiyoruz doğuma mı?" diyordu. Bu konuda mübalağayı biraz ben yaptım sanırım. Bebek için 6 tane yenidoğan takımı alan bendim. Kendim için de 5 takım gecelik ve pijama alan yine bendim.Hepsinin de ayrı sabahlığı vardı. Hastane koridorunda defileye çıkacağım sanki.3 tane bebek battaniyesi alan, evet yine ben. Ivır zıvırların hepsini saymayacağım ama kısacası renk renk balonlardan minimouse taçlara, sabunundan, tırnak makasına,parfümlerimden,makyaj çantasına, bebeğin tarağına kadar her detay vardı. Ay çocuk sanki sürekli sıçıp üstünü batıracak motoru soğumayacak hiç,tırnaklar da kazma gibi gelecek,saçlar rapunzel. Nasıl birşey hayal etmişsem artık,gözüm nasıl korkmuşsa. Hastanede 1 pijama bir gecelik giydim,bebekte 1 tulum giydi o kadar. Bir de koca valizin içinde bir ton eşya, lazım olanı ara ki bulasın. Offf çok saçmalamışım harbiden.
 Peki ya doğum süsleri? Ailede sanatçı çok, hazır alacak değildim ya. Ablam ve kuzenim ikisi de M.S.Ü. Güzel Sanatlar mezunu yetenekli hatunlar. Ben seçtim onlar yaptı :) Koç burcuyum çabuk sıkılıyorum ya, çok araştırmadım şöyle bir internete baktım hemen karar verdim şu olsun,bu olsun dedim ve bizim evde 3gün süren bir atölye kuruldu. Annem Eminönü'ne Kadıköy'e gidiyor malzemeleri alıyor,eksikleri tamamlıyor,ozalitçiye gidip baskıları yaptırıyor. Kızlar son hız çalışıyor. Neden son hız? Çünkü ben 100'er tane istedim herşeyden 100 tane minimouse'lu çerçeve magnet olsun,100 tane minimouse'lu lavanta kesesi olsun,100 tane minimouse'lu şeker hamurundan kurabiye olsun, 1 tane kocaman minimouse'lu kapı süsü olsun, bir tane minimouse'lu büyük takı yastığı olsun. Hazır hamileyim alttan alıyorlar beni, ya istedim de istedim. Çok değil mi,dediler." Ay yok değil değil, hem yetmezse ben napacağım eli boş mu göndereceğim insanları" dedim,bir de dudak büktüm cümlenin arkasından hemen sustular.( Bu arada gerçekten anca yetti) Onlar çalışıyor,kesiyor,biçiyor,yapıştırıyor ben de başlarında öğretmen gibi şunun şurası olmamış, ı ıh onu öyle yapmayalım, şurası biraz yamuk düzeltelim lütfen diye 3 gün boyunca başlarında bıdı bıdı yaptım durdum. Ben söylendikçe onlar derin nefes alıp dişlerini sıkıp gülümseyerek" tamam öyle yaparız" diyorlardı. Ama gerçekten çok uyuzdum. Neyse sonuç her şey istediğim gibi olmuştu. Ellerine sağlık valla hem yetenekleri için hem de bana katlandıkları için.Onlar olmasaydı yaptığım masrafın pardon annemin yaptığı masrafın en az 5 katını ödeyip alabilirdim süslerimi. Şeker hamurlarını ve doğum çikolatalarını da kayınvalide ile görümceye pasladım. Ben bir tek kurabiyelerimi yaptım yine kuzenimle. Bilmiyorum onlar benim kadar keyif aldılar mı ama kendi bebeğim için hazırlanmak benim için çok eğlenceliydi.Sanki hastaneye doğuma gitmeyeceğiz de,hoşgeldin partisi yapmaya gideceğiz. Çılgınlar gibi eğleneceğiz,kopacağız.Biliyorsunuz ben daha yenidoğan kızımın sırma saçlarını tarayıp,tırnaklarını manikürleyip, kucağıma alıp hastane koridorunda mini defileye çıkacağım. Sanırım hamileyken beynime pek oksijen gitmemiş :)


Not: Doğum süslerimi hazırlayan ablamın Ümit Demirali'nin bir blogu , kuzenim Merve Fiala'nın ise bir instagram hesabı var. İlgilenip iletişim kurmak isterseniz diye ekliyorum ;)

Çocuklarınızla eğlenceli aktiviteler yapmak için Ümit Demirali;
aktifanneilekeyiflizamanlar.blogspot.com.tr

Keçeden harika tasarımlar yapan kuzenim Merve Fiala;
http://instagram.com/melpomenez












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder