6 Aralık 2014 Cumartesi

Sütümü Nasıl Arttırdım ve Bebeğimde Neden Gaz Sorunu Yaşamadım? (EN ÇOK BANA SORULANLAR 1 )

Doğumdan sonra odaklandığım 2 şey vardı; biri sütümü arttırmak, ikincisi zayıflamaktı. İkisini bir arada başarabilecek miydim? Sonuçta anne sütü için iyi beslenmek gerekiyordu. Araştırmalarım hep bol sıvının anne sütünü arttırmaya yeterli olduğunu gösteriyordu. Vücudun şekere ihtiyacı sıfır olduğunu biliyordum ama benim gibi sadece tatlı yiyerek yaşayabilen biri için bu dönem bahane olabilirdi,çikolatalar,helvalar,baklavalar,sütlü tatlılar söylendiği gibi süt arttırıyorsa dünyanın en mutlu süt veren insanı olabilirdim. Hamileliğimde aldığım fazla kilolar yüzünden böyle bir şansım yoktu,bunları yemeden sütümü arttırmanın yolunu aradım,taradım,buldum.

Hem kilo verip hem sütümü nasıl arttırdım;
*Bol yeşillik
*Bol meyve
*Protein (et-tavuk-yumurta)
*Peynir-zeytin 
*Günde 2 litre su
*Günde 1 litre süt arttıran bitki çayı

Bunların dışında yaptığım kaçamakları saymazsak hiçbir şekilde başka bir şey yemedim. Yağ,un,tuz,şeker hiç kullanmadım. Bu durumda sütün kalitesi sorgulanacaktır. Bu şekilde beslendiğim halde sağdığım sütlere baktığında üstte 1-2 parmak kadar yağ oluyordu.
Süt arttıran bitki çayının tarifini Dr. Ayça Kaya'dan aldım. Hem bebekte ki gaz problemini çözüyor hem de sütünüzü arttırıyor ve ciddi anlamda her annenin kabusu olan gaz problemini NiL' de hiç yaşamadık. Büyük ihtimalle gaz yapan hiç bir yiyeceği yemedim ve bu çayı içtiğim için huzurluydu bebeğim. Ben bunları uyguladım ve çok memnun kaldım,bebeğim 8 aylık ve hala emzirebiliyorum,umarım sizin de işinize yarar ;) Afiyet olsun, bol boooool süt olsun ;)

Süt Arttıran Çay
1 yemek kaşığı Rezene
1 yemek kaşığı Isırgan
1 yemek kaşığı Ihlamur
1 tatlı kaşığı tane Kimyon
1 tatlı kaşığı Anason

(Tarifte bu karışımı bir porselen demlikte 10-15 dakika demleyerek yapıyorlardı,ben daha bol sıvı almak için 1 litreye suya uyguladım bu tarifi ve termosa koyup gün boyu oradan tükettim)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder